2019-09-23

Zadania

Zakres działalności technicznej Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Sejnach: 

1. Do zadań Sekcji Higieny Żywności Żywienia i Przedmiotów Użytku należy sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków, a w szczególności:

  1. warunków produkcji, transportu, przechowywania i sprzedaży oraz warunków żywienia zbiorowego;
  2. warunków zdrowotnych produkcji i obrotu przedmiotami użytku, materiałami i wyrobami przeznaczonymi do kontaktu z żywnością, kosmetykami oraz innymi wyrobami mogącymi mieć wpływ na zdrowie ludności;
  3. dokonywanie analiz i ocen epidemiologicznych w zakresie higieny żywności, żywienia i przedmiotów użytku;
  4. prowadzenie spraw dotyczących funkcjonowania monitoringu zanieczyszczeń żywności;
  5. prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
  6. wdrażanie zasad wprowadzania systemu jakości w Powiatowej Stacji;
  7. szkolenie pracowników w systemie jakości;
  8. zarządzanie systemem zapewnienia jakości w komórkach organizacyjnych wykonujących czynności kontrolne oraz nadzór nad jego funkcjonowaniem.

2. Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy ds Higieny Komunalnej należy sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska i obiektów użyteczności publicznej, a w szczególności:

  1. wody do spożycia, czystości powietrza atmosferycznego, gleby, wód i innych elementów środowiska w zakresach ustalonych w odrębnych przepisach;
  2. utrzymania należytego stanu higienicznego nieruchomości, instytucji, obiektów użyteczności publicznej, dróg, ulic oraz osobowego i towarowego transportu kolejowego;
  3. prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych.

3. Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy ds Higieny Pracy należy sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska i obiektów użyteczności publicznej, a w szczególności:

  1. dokonywanie analiz i ocen wpływu czynników środowiskowych na zdrowie człowieka;
  2. nadzór nad przestrzeganiem przepisów ustawy o substancjach i ich mieszaninach przez osoby wprowadzające substancje lub ich mieszaniny do obrotu i stosujące je w działalności zawodowej;
  3. nadzór nad przestrzeganiem przez podmioty wprowadzające do obrotu prekursory narkotyków obowiązków wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii zgodnie
    z obowiązującymi przepisami;
  4. sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy w celu zapobieżenia powstaniu chorób zawodowych i innych chorób związanych
    z warunkami pracy;
  5. nadzór nad przestrzeganiem przez podmioty przepisów dotyczących wprowadzania do obrotu produktów biobójczych i substancji czynnych oraz ich stosowanie w działalności zawodowej;
  6. prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
  7. opracowywanie ocen, analiz i sprawozdań w zakresie środowiska pracy i zachorowań na choroby zawodowe;
  8. prowadzenie spraw z zakresu bhp i p.poż. na potrzeby Powiatowej Stacji;
  9. prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej.

4. Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego należy w szczególności: 

  1. uzgadnianie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gminy oraz ustalanie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu pod względem wymagań higienicznych i zdrowotnych;
  2. uzgadnianie pod względem wymagań higienicznych i zdrowotnych dokumentacji projektowej budowy oraz zmiany sposobu użytkowania obiektów budowlanych;
  3. uczestniczenie w dopuszczeniu do użytku obiektów budowlanych;
  4. prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych, wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym;
  5. inicjowanie przedsięwzięć oraz prac badawczych w dziedzinie zapobiegania negatywnym wpływom czynników fizycznych, chemicznych i biologicznych na zdrowie ludzi;
  6. wydawanie opinii co do zgodności z warunkami sanitarnymi określonymi przepisami Unii Europejskiej przedsięwzięć i zrealizowanych inwestycji, których realizacja jest wspomagana przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa ze środków pochodzących z Unii Europejskiej.

5. Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy ds. Epidemicznych należy w szczególności: 

  1. dokonywanie analiz i ocen epidemiologicznych;
  2. nadzór stanu sanitarno-higienicznego w jednostkach udzielających świadczeń zdrowotnych, ze szczególnym uwzględnieniem zakażeń szpitalnych oraz w zakresie postępowania z odpadami medycznymi w miejscu ich powstawania;
  3. opracowywanie programów i planów działalności zapobiegawczej i przeciwepidemicznej, przekazywanie ich do realizacji zakładom opieki zdrowotnej oraz kontrola realizacji tych programów i planów;
  4. ustalenie zakresów i terminów szczepień ochronnych oraz sprawowanie nadzoru w tym zakresie;
  5. wydawanie zarządzeń  lub występowanie do innych organów o wydanie decyzji w wypadkach określonych w przepisach  o zwalczaniu chorób zakaźnych;
  6. współdziałanie z Inspekcją Weterynaryjną w zakresie profilaktyki i zwalczania chorób odzwierzęcych;
  7. nadzór nad dezynfekcją, dezynsekcją i deratyzacją;
  8. podejmowanie działań przygotowujących Powiatową Stację do likwidacji skutków ataku bioterrorystycznego oraz zwalczania ognisk szczególnie niebezpiecznych chorób zakaźnych;
  9. prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem innych czynności kontrolnych;
  10. wykonywanie zadań z zakresu obrony cywilnej.

6. Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży należy w szczególności:

  1. nadzór nad higieną pomieszczeń i wymagań w stosunku do sprzętu używanego w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz ośrodkach wypoczynku;
  2. nadzór nad higieną procesów nauczania;
  3. opracowywanie sprawozdań i analiz w zakresie higieny szkolnej;
  4. prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
  5. nadzór nad przestrzeganiem ustawy  o substancjach chemicznych i ich mieszaninach z dnia 25 lutego 2011 r. (Dz.U. Nr 63 poz.322).

7. Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy ds. Promocji Zdrowia należy w szczególności: 

  1. inicjowanie i wytyczanie kierunków i przedsięwzięć zmierzających do zaznajomienia społeczeństwa z czynnikami szkodliwymi dla zdrowia, popularyzowanie zasad higieny racjonalnego żywienia, metod zapobiegania chorobom oraz umiejętność udzielania pierwszej pomocy;
  2. popularyzowanie aktywności społecznej do działań na rzecz własnego zdrowia;
  3. udzielanie porad i informacji w zakresie zapobiegania i eliminowania negatywnego wpływu czynników i zjawisk fizycznych, chemicznych i biologicznych na zdrowie ludzi;
  4. dokonywanie ocen działalności oświatowo-zdrowotnej prowadzonej przez szkoły i inne placówki oświatowo-wychowawcze, szkoły wyższe oraz środki masowego przekazywania, zakłady opieki zdrowotnej, inne zakłady, instytucje i organizacje oraz udzielanie pomocy w prowadzeniu tej działalności.

8. Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy Radcy Prawnego należy: 

  1. obsługa prawna Powiatowej Stacji,
  2. opiniowanie decyzji i postanowień w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym;
  3. opracowywanie projektów zarządzeń  Powiatowego Inspektora;
  4. opracowywanie pism procesowych, wniosków o ukaranie i odwołań w postępowaniu sądowym, administracyjnym i egzekucyjnym;
  5. występowanie w charakterze pełnomocnika procesowego.

9. Do zadań Oddziału Ekonomicznego i Administracyjnego należy obsługa  administracyjna Powiatowej Stacji, a w szczególności:

Do zadań Stanowiska Pracy ds. Kadrowych i Administracyjno-Gospodarczych należy:

  1. prowadzenie spraw osobowych Powiatowej Stacji;
  2. działania związane z realizacją przyjętych form prowadzenia działalności socjalnej pracowników;
  3. udział w organizacji szkolenia zawodowego zatrudnionych pracowników;
  4. bieżący nadzór nad stanem technicznym budynku i sprzętu;
  5. ustalanie potrzeb w zakresie zaopatrzenia materiałowego;
  6. dokonywanie zakupów materiałów biurowych i innego sprzętu zgodnie z zapisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007 r. Nr 1655 z późn. zm);
  7. nadzór nad prawidłowością postępowania mandatowego;
  8. prowadzenie składnicy akt;
  9. wykonywanie czynności kancelaryjnych;
  10. nadzór nad sprzętem komputerowym; obsługa poczty elektronicznej;
  11. gospodarka drukami ścisłego zarachowania;
  12. nadzór nad przepisami prawnymi w Powiatowej Stacji.

10. Do zadań Stanowiska Pracy Kierowcy należy:

  1. obsługa pojazdu służbowego;
  2. rozliczanie kart drogowych;
  3. inne prace związane z eksploatacją samochodu służbowego.

11. Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy Głównego Księgowego należy:

  1. prowadzenie spraw z zakresu rachunkowości budżetu, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  2. opracowywanie budżetu Powiatowej Stacji oraz realizacja i nadzór nad prawidłowym wykorzystaniem środków budżetowych;
  3. prowadzenie gospodarki finansowej w zakresie:
    1. dysponowania środkami pieniężnymi,
    2. zapewnienia prawidłowości zawieranych umów,
    3. przestrzegania zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
    4. windykacja należności;
  4. gospodarka funduszem płac i funduszami specjalnymi;
  5. opracowywanie bilansów, analiz i sprawozdań;
  6. naliczanie i odprowadzanie składek na powszechne ubezpieczenie zdrowotne zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  7. ubezpieczenie społecznego pracowników i ich rodzin.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny informuje raz w roku Radę Powiatu o stanie bezpieczeństwa sanitarnego Powiatu.


Organy 

Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny. Podczas nieobecności Inspektora czynności jego pełni upoważniony pracownik. Pracownicy zatrudnieni w Stacji ponoszą odpowiedzialność za realizację zadań określonych w regulaminie organizacyjnym oraz w zakresach obowiązków. 

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..