Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków
Powiatowy Inspektor przyjmuje obywateli w sprawach skarg i wniosków w czwartki każdego tygodnia w godzinach 900 – 1500. W przypadku, gdy dzień wyznaczony do przyjmowania w sprawach skarg i wniosków jest dniem ustawowo wolnym od pracy, obywatele przyjmowani są w następnym dniu roboczym.
Organizacją przyjmowania skarg i wniosków zajmuje się osoba na stanowisku ds. kadrowych i administracyjno-gospodarczych, która zobowiązana jest do prowadzenia rejestru skarg i wniosków i przyjmowania skarg i wniosków zgłoszonych telefonicznie.
Rozpatrywanie i merytoryczne załatwianie skarg i wniosków należy do właściwych komórek organizacyjnych Powiatowej Stacji i samodzielnych stanowisk pracy ze względu na przedmiot sprawy, po uprzednim dokonaniu ich kwalifikacji przez radcę prawnego i pod jego nadzorem oraz na zasadach określonych w kodeksie postępowania administracyjnego.
Organy
Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny. Podczas nieobecności Inspektora czynności jego pełni upoważniony pracownik. Pracownicy zatrudnieni w Stacji ponoszą odpowiedzialność za realizację zadań określonych w regulaminie organizacyjnym oraz w zakresach obowiązków.